Uroki Portugalii | throwback holidays

 Pogoda jesienno/zimowa już daje po sobie znać. Nie unikniemy mrozu, przeziębień, śnieżnych, ciemnych dni. Jak dla mnie zimy mogłoby nie b...

 Pogoda jesienno/zimowa już daje po sobie znać. Nie unikniemy mrozu, przeziębień, śnieżnych, ciemnych dni. Jak dla mnie zimy mogłoby nie być, ale czasami dobrze jest posiedzieć w domu z kubkiem kakao przy ulubionym serialu przy jej ponurym i przygnębiającym klimacie. Przypuszczam, że większość z Was ma te same przemyślenia na temat zimy. Dlatego postanowiłam żeby chociaż trochę przywołać lato, dodać wpis z mojej wycieczki do... Portugalii! (zobacz część drugą!)

Na wyjazd zaprosiła mnie moją najlepsza przyjaciółka, który odbył się jeszcze w sierpniu w wakacje. Od zawsze marzyłam o odwiedzeniu jakiegokolwiek kraju latynoskiego, a zwłaszcza o słonecznej, przybrzeżnej Portugalii. Zatrzymałyśmy się w mieście kurortu-Porto. Jak wiadomo, pogoda w Portugalii, zwłaszcza w lato to istna sauna. Jednak nam się troszeczkę nie poszczęściło i tak jak nigdy nie padało, na nasz wyjazd deszczowe chmury przysłoniły kilka dni. Jednak to nas nie zdemotywowało i starałyśmy się wykorzystać każdy dzień w jak najlepszy sposób. Ale przy okazji odwiedzając miasto Marco de Canaveses udało nam się zobaczyć ogromny pożar, które w Portugalii często się zdarzają ze względu na susze. O mieście Marco de Canaveses będziecie mogli zobaczyć osobny post.
O kulturze latynoskiej mówi się, że jest bardzo głośna, przebojowa, towarzyska itd. i w pełni się z tym zgadzam. Nie ma szans, że przejedziesz w autobusie, tramwaju czy pociągu w ciszy tak jak często widzi się to w Polsce. Portugalczycy są bardzo kontaktowi i zawsze znajdą chwilę żeby porozmawiać i wdać się w dyskusję. I nie jest to spokojna, cicha rozmowa, tylko głośna i pełna emocji wymiana zdań. Ludzie są bardzo uśmiechnięci i życzliwi wobec siebie, Pomimo tego, że jest tam hierarchiczne społeczeństwo to każdy oczekuje od innych szacunku. Portugalczycy z tego co również mogłam zauważyć są bardzo pomocni, Nie mają problemu z ukazaniem pomocy dla turystów, chętnie przyjmują wszystkich gości i ukazują piękno swojego kraju. Również ich cechą charakterystyczną jest.. spóźnianie się. Pomimo tego, że to przebojowy naród to nikomu się nie śpieszy. Każdy żyje swoim życiem i nie narzuca tępa. Z tego co wiem ich popularnym czasem spóźniania się to granice 15 minut. My również doświadczyliśmy portugalskiego spóźnialstwa przez instruktora surfingu. I tutaj kłania się kolejna kwestia- surfowałam!

Surfowanie od dawna mi się śniło. Taki tumblerowski klimat, surfowanie na słonecznym wybrzeżu w oceanie, prawda. Jednak to nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Moją pierwszą lekcją w życiu dostałam w prezencie od mojej przyjaciółki i jej mamy na urodziny. To była przygoda! Nigdy nie zapomnę jak męczące jest zakładanie, a co dopiero zdejmowanie gąbki. Jednakże godzina na oceanie porywając portugalskie fale to zdecydowanie za mało, bo przez ten czas ledwo co nauczyłam się dobrze wiosłować rękami z instruktorem Iwanem, dlatego zdecydowanie muszę to powtórzyć przy najbliższej okazji.

Kończąc, jestem niezmiernie zadowolona, że moja przyjaciółka zabrała mnie ze sobą do tak pięknego kraju! Nigdy nie zapomnę portugalskiego uroku wąskich uliczek, pięknych zdobień z kafelek, przyjaznego klimatu miasta i surfowania. Żeby umilić Wam moja spostrzeżenia dodatkiem do posta jest masa zdjęć ukazujące Porto. W następnym poście będziecie mogli zobaczyć piękny zakątek natury w mieście Marco de Canaveses. Miłego oglądania :)








You Might Also Like

10 komentarze

  1. Wyjazd widzę że udany. Przepiekne zdjęcia a przepięknego miejsca. Ja w zimowo jesienny czas także lubię powspominać wakacje i tą piękną pogodę. Świetna notka :)

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /
    Mój instagram ♡ /klik/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne zdjęcia! Bardzo chciała bym odwiedzić Portugalię, zazdroszczę!
    https://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne zdjęcia! miałam jechać do Portugalii w następne wakacje, ale ostatecznie wybrałam Grecję :)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. fajna fotorelacja

    https://iameemi.wordpress.com/zostan-konsultantka-konsultantem/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ah jak tam pięknie! Cudownie wrócić do takich zdjęć, gdy za oknem taka pogoda :)

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiesz jak marzy mi się taka podróż! Zdjęcia cudowne!

    https://www.strong-power.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tam pięknie <3 aż zatęskniłam mocno za wakacjami, morzem i wysoką temperaturą :<

    OdpowiedzUsuń
  8. Mega klimatyczne zdjęcia <3 Aż zamarzyłam o Portugalii :)

    www.sylviavoyages.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne zdjęcia ale bez tego filtru byłyby lepsze


    Invincible

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy