Jak prezentuje się rzeczywistość matury (+200!)

Po raz kolejny do mnie dotarło jak szybko leci czas, o tym nie muszę chyba nikomu przypominać. Pierwszy miesiąc nauki z dziesięciu zlec...

Po raz kolejny do mnie dotarło jak szybko leci czas, o tym nie muszę chyba nikomu przypominać. Pierwszy miesiąc nauki z dziesięciu zleciał jak kropla po deszczu, a ja nawet nie zdążyłam wyrazić swoich uczuć będąc już drugoklasistką w HIGH SCHOOL. Nic nadzwyczajnego, jednakże sam fakt, że jestem po środku ostatnich lat swojej nauki w szkole i zakończę ją maturą ,która jest przez wielu nazywana egzaminem dojrzałości (co jest dla mnie poniekąd nie trafionym stwierdzeniem) doprowadza mnie do niejakiego stresu, wręcz obawy. Ale to chyba każdy licealista po prostu 'musi przeżyć'.  Przecież to nic wielkiego napisać maturę, która potem najprawdopodobniej będzie decydowała o twojej dalszej karierze życiowej. Masz 3 wyjścia:
  •  napisać ją rewelacyjnie, dostać się na wybrany kierunek i zapieprzać przez kolejne 5 lat, ale za pewne już w dziedzinie, którą lubisz
  • napisać trochę słabiej maturę, dostać się na jakiekolwiek studia, by mieć 'coś' w papierach
  •  rzucić edukację i cieszyć się wolnością na kasie 
Tylko sens w tym, że na szczęście życie nie działa według trzech dróg. Ilość ludzi jest równa z ilością pomysłów. Niekoniecznie musimy iść na najlepsze studia kraju, albo po za krajem by zostać kimś. Nie jest też powiedziane, że studia dadzą nam gwarancję dobrobytu w przyszłości. Zawsze najlepszym pomysłem na siebie jest wiara w swoje możliwości. Świat  zmienia się w tempie trymiga, wobec czego trzeba mieć cały czas oczy otwarte i kontrolować sytuację na świecie. Nawet jeżeli teraz nam nie wyjdzie, to wyjdzie w następnym etapie. Każdy dzień może być dla nas lekcją wykorzystywaną na przyszłość. Jednakże jak wiemy nic nigdy nie przyjdzie samo, zawsze nasza praca i wysiłek popłaci, bo zostanie  twoim doświadczeniem i praktyką, a tego nie da się kupić. 

Wiem, że wielu młodych ludzi nie ma zielonego pojęcia jak będzie wyglądała ich  przyszłość. Ciężko jest im odpowiedzieć na pytanie 'kim będziesz w przyszłości?', kryje ono za sobą wiele obaw. niewiedzy i brak pomysłu na siebie.  Sama siedzę w takim dołku i pomimo tego, że chciałabym zakończyć ten post z pozytywną radą to niestety sama takiej szukam. Wiem, że wszystko zależy od nas samych. Każdy poważniejszy pomysł trzeba przeanalizować i wziąć pod uwagę, nawet jeśli przeskakujesz z kwiatka na kwiatek w dziedzinie zainteresowań i robiłeś już wszystko w swoim młodym życiu, a wciąż nie wiesz gdzie leży twój brzeg (that's me). Żyję w przekonaniu, że ten horror musi się kiedyś skończyć i zdecydowanym głosem odpowiem na dręczące pytanie ,wiedząc już którą drogą rozpocznę swoją za pewnie niezmiernie ciekawą podróż. 

A tak btw rozpędzając się znowu w tematach tzw. moich zanadto głębokich przemyśleń zapomniałam dodać, że jest już Was na blogu aż dwusetka! To dziwne uczucie widząc, że tylu osobom zachciało się dołączyć do mojego grona odbiorców. Cudowny start na początek roku :)  Dziękuje wszystkim czytelnikom i nie czytelnikom, ludzi komentującym i ludzi zostawiającym swoją reklamę, blogerom kreatywnym i tych dla współprac. Wszyscy tworzymy blogosferę, pozdrawiam Was gorąco! 









golf: sammydress
bluzka: secondhand
pasek: zaful
okulary: sammydress
spodnie: levis

You Might Also Like

37 komentarze

  1. O kurczę ale cudowny look! Uwielbiam taki styl ♥ Co do tematu posta bo idealnie mnie odzwierciedla w tym momencie :)
    MELA BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. cudny masz styl...przepięknie <3
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie osobiście matura nie stresuję, nie obawiam się jej. Moim zdaniem co będzie to będzie, zawsze da się znaleźć inną ścieżkę, albo wyznaczyć własną, a życie jest zbyt krótkie, żeby przejmować się takim rzeczami. Spójrzmy na to ilu ludzi na świecie bez wykształcenia (nawet w Polsce) robi to, co kocha i świetnie przy tym zarabia. Teraz papierki to nie wszystko :)
    https://biblioteczkanaszpilkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. super zdjęcia :) Matura nie jest taka straszna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie też czeka teraz matura, więc doskonale Cię rozumiem :) Cudne zdjęcia!

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne zdjęcia i stylizacja! A maturą nie ma co się bardzo przejmować, nie jest taka straszna, chociaż wiadomo, że zawsze warto napisać ją jak najlepiej umiemy :) bo tak to już jest, że poniekąd głupie papierki decydują o naszym życiu. Co nie znaczy, że bez nich bylibyśmy nikim, wystarczy tylko pomysł na siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygladasz cudowanie! gratuluje 200 czytelnikow :)))
    najbardziej z calej stylizacji spodobal mi sie paseczek
    buzka

    nowy post https://justemsi.blogspot.com/2017/10/paris-chic-romwe.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwierz mi, z doświadczenia mogę powiedzieć, że matura to pikuś :D Można ją zdać bez uczenia się, bo matura to nic innego jak system i trzeba wiedzieć, jak wpaść w "klucz" ;)

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Poznaje ten most :) Genialne zdjęcia
    https://anothergirlinthesea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie takie myślenie jak w wymienionych przez Ciebie "punktach" mają przeważnie młodzi ludzie. Według mnie nie jest to dobre. Tak jak piszesz, to że ktoś nie idzie na studia nie zawsze oznacza, że nie poradzi sobie w życiu. Nie raz trzeba mieć na siebie pomysł i również bez studiów da się godnie i dobrze żyć.
    malgorzatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku, ostatnio mega spodobały mi się golfy! Śliczne zdjęcia ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna stylizacja, śliczny golf
    obserwujemy?
    https://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojej juz się zakochała w twoim blogu hah <3!
    Obserwuje


    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Na szczęście do matury mam jeszcze sporo czasu. Świetne zdjęcia i bardzo ładna stylizacja!
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Matko, ale ty śliczna jesteś O*O..

    Zapraszam do mnie http://darczi-nl.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Maturę pisałam w tamtym roku i miałam do niej "lajtowe" podejście. Nie zamierzałam iść na studia więc aż tak bardzo nie stresowałam się wynikiem. Robię co lubię i jest fajnie :)
    Świetne zdjęcia!
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  17. Klimatyczne zdjęcia :). A co do postu to mądrze napisany. Masz rację, że studia nie zawsze dadzą nam tą pewność, że dostaniemy wymarzoną pracę. Najważniejsza jest wiara we własne umiejętności i kreatywność, bez tego ani rusz. Wiadomo, edukacja jest jak najbardziej przydatna i niezbędna wręcz, lecz odrobina pomysłowości w życiu także się przyda. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  18. Genialny post, wszystko bardzo dopracowane :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja?
    Przy okazji, mogłabym prosić o kliknięcie w link w tym poście? Byłabym bardzo wdzięczna :)

    http://veronicalucy.blogspot.com/2017/10/olive-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Jejku ujęłaś w tym poście wszystkie moje rozkminy heh :D Jestem w tym samym wieku i strasznie stresuję się przyszłością :(
    Co do zdjęć - są boskie, jak z okładki jakiegoś magazynu modowego :D
    pozdrawiam :)

    https://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdjęcia wyszły fantastycznie. Mają to ''coś'', klimat :).
    Maturę niestety każdy, kto planuje studia musi przeżyć.
    A w Polsce niestety są nadal słabe perspektywy, by spełniać się w wymarzonym zawodzie.

    Pozdrawiam
    zmienicswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. aaale piękne zdjęcia!! zobaczysz - odkryjesz szybko co chcesz robić :) blogujesz, może coś z tym związanego? zastanów się, podglądnij ludzi w internecie - na pewno się zainspirujesz. // skydancing.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Cool! Have a great day!

    New follower! Follow back?
    ❤ MARY MARÍA STYLE ❤

    OdpowiedzUsuń
  23. Też nie wiem kim chce być XD. Piękne zdjęcia *-*.
    http://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja do matury jeszcze mam sporo czasu.
    Śliczne zdjęcia.
    joanna-szwed.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Stylizacja świetna, bardzo modna i super ci pasuje ! :D

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Też chodzę do drugiej klasy lo i jak na razie zapowiada się to na najłatwiejszy rok w szkole. Może dlatego, że muszę uczyć się tak w zasadzie tylko do trzech, rozszerzonych przedmiotów :) MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  27. Amazing photoshooting, lovely photos, darling! You look wonderful, so nice outfit.
    I'm first time on your blog and It's amazing. I really like it.
    Maybe follow for follow? Let me know on my blog, dear!
    I hope you will visit me soon. Have a nice day!
    Maleficent

    OdpowiedzUsuń
  28. po pierwsze-super outfit i super klimat zdjęć!
    mam tak samo, komletnie nie wiem co bym chciała robić, nie wiem jakie do końca studia a i tak prawdopodobnie będę po nich czymś innym się zajmować :/
    obserwuję!
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja też jestem jeszcze przed maturą, ale na szczęście należę do osób, które nawet gdyby chciały, to nie potrafiłyby się nią stresować (a już tym bardziej tymi mniej ważnymi egzaminami - gimnazjalnymi itp.) :D
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja dopiero zaczęłam liceum, więc do matury jeszcze trochę czasu mi zostało. Też nie mam pojęcia co chce robić w życiu, ale mam nadzieję że kiedyś się to wyjaśni. Tobie tego też życzę, na maturze na pewno dasz radę! Świetnie przerobione zdjęcia, zostaje tutaj na dłużej :*
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja już dawno po maturze i nie taki diabeł straszny jak go malują :) świetne zdjęcia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. mega wyglądasz! :) zostaję tu z Tobą na dłużej i pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. maturą nie przejmowałam się wcale, poszła mi bardzo dobrze i dostałam się na wymarzone studia. jednak jeśli miałabym jeszcze raz podchodzić do tego egzaminu - skupiłabym się bardziej na matematyce :)
    Pięknie wyglądasz! <3

    - mój blog -

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy